acl

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Březen 12 00:06:25 CET 2002

On Mon, 11 Mar 2002, Jakub Maa01 [utf-8] JirkĹŻ wrote:

> Nevite nekdo o nejake uzivatelsky pritulnem programu na nastavovani
> acl? A mate nekdo zkusenosti s acl pres nfs?

ACL je obecny princip pridelovani nejakych prav - ne nutne na souborovem
systemu (squid ma ACL, napriklad - obecne kazdy program, ve kterem se
nejake mnozine entit nastavuje nejaka mnozina prav muze vyzuivat ACL).

Pokud mate zajem o pridelovani prav na filesystemu pomoci ACL, tak k tomu
je potreba si nejprve pathcnout kernel tak, aby s ACL umel pracoval (tusim
neco jako http://acl.bestbits.nl/ - v rade 2.5.x uz to je primo zahrnuto),
utility tam jsou taktez.

--
JiKos.