Locale, proftpd po startu

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Březen 12 00:10:05 CET 2002

On Mon, 11 Mar 2002, Jiri Caha wrote:

> 1)potreboval bych poradit jak(a kde) nastavit locale. konkretne se mi
> jedna o LC_COLLATE, ktere ma po startu systemu hodnotu "cs_CZ", a ja
> bych jej chtel nastavit na hodnotu "POSIX" (pro vsechny uzivatele).

/etc/sysconfig/i18n? (nevim jak ktere distribuce)

> 2)jak nastavit automaticke spousteni proftpd po startu systemu? zkousel
> jsem (jak radil navod) nastavit jej v xinetd.d, ale pak mi xinetd
> zabiral port 21 a proftpd nikde. A rucne mi uz taky nechtel jit spustit,
> protoze uz nebyl port 21 volny.

Proftpd lze zkompilovat bud tak, ze pobezi pod nejakym inetd-like demonem,
nebo ve standalone rezimu (a nastavuje se to v konfiguraku - tusim
direktiva ServerType). Ve standalone rezimu staci skutecne k zajisteni
pouhe funcknosti spustit kompilaci vytvorenou binarku, a melo by to
fungovat - stejne tak pokud ma proftpd bezet pod [x]inetd, je treba pro
nej vytvorit standardni kofgigurak/zaznam jako pro kazdou jinou sluzbu.

Co Vam bezi na portu 21 poznate prikazem fuser, pripadne lsof.

--
JiKos.