pruchod pres firewall

Michal Kubecek mike na oksoftware.cz
Úterý Březen 12 13:55:49 CET 2002

On Tue, Mar 12, 2002 at 12:07:36PM +0100, newbee wrote:
> diky za vase tipy + prikladam dalsi upresneni.
>
> jedna se o SuSE linux 7.2, teoreticky tam je jadro 2.4.x, ale nevim, jak
> zprooznit iptables, pouzivam tam ipchains.

Co tam je teoreticky, není podstatné. :-)  Co píše "uname -r"?

> pokud byste i s timto vedeli poradit, budu vdecny za priklad pro ipchains
> (na rootu je pro iptables)

Jde to i s ipchains, v jádře se zapne IP port forwarding (pod IP masquerade)
a konfiguruje se pomocí ipmasqadm (v dokumentaci jádra bude odkaz nebo
ho najdete třeba přes freshmeat). Ale moc nevěřím, že by to fungovalo
i s emulací ipchains v 2.4.x, tam je opravdu lepší používat iptables.
Jediný důvod k používání ipchains pod 2.4.x, který mne napadá, je, že
máte komplikované nastavení firewallu a nemáte čas si nastudovat dokumentaci
a přepsat ho pro iptables.

                                                           Michal Kubeček