grub na ext3

Tom Hudec Tom na ABBA.cz
Středa Březen 13 09:21:15 CET 2002

Ondrej Koala Vacha wrote:
> Dobry den,
>
> instaloval jsem vcera linuxRH72+win98 na novy pocitac:
>
> /dev/hda1 win98
> /dev/hda2 linux (ext3)
> /dev/hda3 swap
>
> disk jsem rozdelil linuxovym fdisk-em, nainstaloval linux, jako zavadec
> grub na /dev/hda2 (nikoli MBR). Pak instalace window. Pokud je aktivni
> /dev/hda1, pak se dle ocekavani bootuji win98, pokud je ale aktivni
> /dev/hda2, pak se vypise "Chybi operacni system". Identickou situaci mam
> na pocitaci vedle, pouze s rozdilem, ze / je ext2 a vse funguje.

Vypada to, ze grub nebyl spravne nainstalovan.
Spustte grub a zadejte prikazy:
root (hd0,1)
setup (hd0,1)
quit

Predpokladem je mit grub v /boot/grub/

> Protoze ziji v domneni, ze grub musi znat filesystem, kde lezi kernel a v
> /boot/grub je treba soubor pro raiserfs, mohlo by to znamenat, ze grub umi
> ext2 ale nikoli ext3.

ext3 = ext2 + journal, tj. je to kompatibilni.

> Chodi vam to nekomu?

Mne treba.

--
Tom Hudec <Tom(at)ABBA.cz>, editor of Tom's ABBA pages http://ABBA.cz/

   .''`.  The box said Windows, NT or better, so I installed Linux. :-)
  : :' :
  `. `'   Debian GNU/Linux  http://www.debian.org/  http://www.debian.cz/
    `-    The Perfect OS - the most software, the most people