instalace libiconv pro PHP

Středa Březen 13 11:48:18 CET 2002

Arnošt Hrdina napsal:

> Potrebuji pouzit pro ve WEB aplikaci ve skriptu php konverzi kodovych
> stranek.
> Chtel jsem pouzit funkci iconv() .. problem je, ze tato funkce neni
> standartne distribuovana a je potreba knihovna libiconv.

iconv je uz v glibc 2.2. ale nejsem si jist, jak ne na tom RH7.1

> Tuto jsem stahnul z ftp.gnu.org ktera je v manualu doporucena a prelozil na
> Linuxu 7.1_cz (configure -> make -> make install ).
> Ale vznikla libiconv.so se po zapisu do php.ini (extension=libiconv.so)

taky prece natahujete MODUL php4 ne knihovnu

> nenatahuje a pri pokusu o natahnuti knihovny funkci dl() uvnitr modulu php
> tato funkce chybuje.
>
> Warning: Invalid library (maybe not a PHP library) 'libiconv.so' in
> php/loadiconv.php on line 17

jak jinak

> Na ostatnich knihovnach se dl() chova spravne. Knihovna je proto evidentne

ne knihovnach, modulech php4. hlavne si nevymyslet vlastni terminologii

> spatne sestavena. Ale nemuzu dosahnout spavne funkce a z readme to
> nevyplyva, nebo tomu spatne rozumim.
> Mate s nastavovanim techto sdilenych knihoven nejakou zkusenost?

bez problemu chodi. V Debianu je primo prelozena podpora do standardni
binarky, protoze nevyzaduje zadnou dodatecnou knihovnu - viz. glibc 2.2

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

* Joy notes some people think "Unix" is a misspelling of "Unics" which is a misspelling of "Emacs" :)