Jak TOTALNE vymazat disk?

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Středa Březen 13 13:29:19 CET 2002

> Rad bych se zeptal, zda nekdo vite o nejakem linuxovem nastroji (ev.
> i windowsovem), ktery by dokazal zcela smazat HDD (=zapsat nuly na
> nevyuzite misto).

linux: dd if=/dev/zero of=/dev/hdb (opakovat 7 a viac krat)
       dd if=/dev/random of=/dev/hdb (velmy pomale = pouzit po
2-3
                                      /dev/zero)
takto bi si mal vytvorit dostatocny sum nato aby to bolo v labaku
necitatelne. ak mas cas (celu noc) tak spust kombinaciu tychto
kopirovani zasebou pocas celej noci (1*zero + 1*random)*n

windows: pocul som o nastroji ktori vymazane bloky po subore viac ktar
prepisu (20x) nahodnimy znakmi.

> Problem je, ze pokud vim, BSA pri kontrolach projizdi HDD a vyhledava
> i jiz nepouzivane fragmenty souboru.

kontrolu moze vykonat len zo sudnim prikazom a ti mozes vyzadovat
pritomnost svojho advokata + nezavysleho sledovatela

> To znamena, pokud na HDD, kde byly drive Win nahraju ted linux, tak
> mi ho BSA muze s klidem  zabavit, protoze tam je schopna najit
> fragmenty stareho softu.

windle tam mohli mat technici ked to skusaly vo firme kde si kupil
masinu, mohol si ich mat predinstalovane (OEM) tak ci tak nepouzivas
ich! dalej windle maju licenciu na 1. comp. takze mozes LEGALNE pouzivat
windle na danom stroji pocas reklamacie/vymeni disku v pocitaci na ktori
si si ich kupil/dostal (OEM) dokonca si ten disk mohol mat povodne v
pocitaci kde su legalne win ..... takze existencia ich fragmentou na
disku je nepriekazna. navyse mohol si tam mat i ich zalohu (je legalne
mat zalohu systemu a aj instalacneho media)

precitat sa to da len do isteho stupna prekritia (par prepisov) a to len
v labakoch a co sa tika nepouzitich fragmentov: tie sa lisia v
zavyslosti od FS a i od toho kolko krat boli prepisane ....

> Diky, Jirka Mares

naco ti to preboha je?

--
Niesom povinny byt taky, aky by som podla ostatnich mal byt.
Je to ich omyl nie moje zlyhanie.
		Richard Philips Feynman
---------------
First they came for the Communists,