quota na ext3

Jan Kara jack na ucw.cz
Středa Březen 13 18:41:34 CET 2002

  Dobry den,

> mam nastaven fs ext 3 a chci pouzivat quotu pro uzivatele
> vytvoril jsem aquota.user, opravil fstab, udelal quotacheck a quotaon -a (-uvga).
> Vse se zda OK, quoty si mohu nastavit jak potrebuji, ale "omezeny" uzivatel si stejne zabere, kolik chce
>
> Priklad:
> uzivatel ma nastavenu quotu na cca 500 blocku
> prikaz quota mu to ukaze, pak si zkopiruje nejake velke (cca X MB) souboru
> a quota ukazuje porad ten samy pocet zabranych blocku.
>
> Opravi se to az kdyz jsem s single modu zadal quotacheck.
>
> Jak to donutit aby to pracovalo on-line ?

> [...]
  Hmm.. Tusim v cem je zrada: To jadro je z distribuce nebo vlastni? Pokud vlastni
tak je to jasne... V distribuci se pouziva novy kernelovy format (proto soubor
aquota.user), zatimco ve standardnim kernelu 2.4.18 je jeste format stary. Pokud tedy
chcete rozbehnout quotu, tak musite vytvorit soubor 'quota.user' - utility s nim donutite
pracovat tak, ze jim date parametr '-F vfsold'. Jinak pokud tam bude pouze soubor
quota.user, tak oni automagicky poznaji, ze asi chcete pracovat s nim...

										Honza