Jak TOTALNE vymazat disk?

Radek Liboska PhD. liboska na tereza.uochb.cas.cz
Čtvrtek Březen 14 09:50:36 CET 2002

>Rad bych se zeptal, zda nekdo vite o nejakem linuxovem nastroji (ev. i
>windowsovem), ktery by dokazal zcela smazat HDD (=zapsat nuly na

Myslite promazat zbytky predchozich dat na koncich alokacnich bloku?

Bez smazani stavajicich souboru (pomoci shred, srm, wipe) asi nic.
Kdysi jsem psal takovy soft pro FAT, pro linux asi nic neni.

Dalsi takovy podobny problem je jak odstranit informace o souborech
"smazanych" normalnim rm nebo pokud si je programy mazi samy.
Vsechny uvedene mazace sice smazou data, ale pokud pak udelate
undelete pomoci mc (ext2) tak se objevi tisice souboru zaplnenych
nahodnymi znaky, nebo nulami.

Uz to tady slo a zadny diskutujici paranoik nemel reseni.

r.l.