tinydns+dnscache-dlouhy ping

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Březen 14 11:11:17 CET 2002

On 14/03/2002, Boško Jaromír wrote:

> Po instalaci tinydns (62.77.77.9) a dnscache (62.77.77.8 - alias pro
> 62.77.77.9) mám následující problém.
>
> Při pokusu o ping např na www.seznam.cz se mi ztrácí cca 75% paketů.
> Pokus se pingnu přímo na ip adresu, je vše v pořádku.
>
> V resolv.etc mám následující:
> 	nameserver 62.77.77.9
> 	nameserver 62.77.77.8
> 	nameserver 62.84.128.6
>
> V případě, že zakomentuju řádek nameserver 62.77.77.9, pak je to v
> pořádku , ale nechodí mi zase tinydns.

Ten prvni radek tam byt rozhodne nema, protoze tinydns umi odpovidat
pouze na dotazy tykajici se domen, ktere ma ve sve sprave. Dotaz na
cokoliv jineho vede k tomu, ze tinydns neodpovi a spojeni visi az do
timeoutu (a pak se vznese dotaz na dnscache).

Co znamena, ze po zakomentovani nechodi tinydns? Asi to budete muset
upresnit, ale nevim, jakou by to melo mit souvislost. Tinydns s
nastavenim nameserveru v resolv.conf nijak nepracuje.
Pokud mate na mysli to, ze nejsou videt domeny, ktere ma tinydns v peci,
muze to byt zpusobeno tim, ze o nich nevi korenove name servery, coz
plati napriklad pro vymyslene domeny pro lokalni sit. V takovem pripade
by mohlo pomoci pridat tento nameserver primo do seznamu korenovych NS v
konfiguraci dnscache (/etc/dnscache/root/servers/@).

> V /etc/dnscache/root/ip mám
>  127.0.0.1
>  62.77.77
> + adresy lokalni site
>
> 1.Kdepak dělám chybu ?
> 2.nestačila by pro dnscache adresa 127.0.0.1 ?

Stacila, ale jenom pokud je dnscache pouzivana pouze na tomto stroji.
Pokud ma delat cache pro celou sit, musi samozrejme poslouchat na jejim
vnejsim rozhrani a musi byt povoleny dotazy z teto site.

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka