Sit - BEGINNER (co se tyka site)

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Čtvrtek Březen 14 22:37:39 CET 2002

Ahoj,
   dostal se mi do rukou postarsi pocitac (P-200 MMX) ve kterym jsou
dve sitovky, a ktery bych rad vyuzil jako router pro mensi sit (2 PC
co mam doma) a internet (na kabelovce).

   Co se tyka Linuxu tak zacatecnik nejsem, neni pro mne problem treba
prelozit jadro (i kdyz to dneska "umi" kazdej jouda, ze...), ale tohle
jsem nikdy nedelal, takze budu potrebovat trochu poradit s volbou
spravnych programu. Potom uz se v tom sam pohrabu, ale nerad bych se
cely den hrabal v konfiguraci a pak zjistil ze to neni ono.

Melo by to umet:
(1) logy a statistiku pristupu
(2) blokovat pristupy na urcite adresy z konkretniho pocitace (tj.
napriklad pocitac z IP 192.168.100.2 nesmi na www.sex.com, a podobne)
(3) nemelo by to bejt deravy jak cednik

   Uvazoval jsem ze na tom pustim jeste iptables, Sambu a nejake DB
(nejspis PostgreSQL a MySQL) a treba jeste neco dalsiho a instalace
pro mne nebude problem, ale tady poradne nevim co bych od toho mel
chtit. Urcite nekdo z vas neco takovyho provozuje, tak mi treba
poradite co bych od toho jeste chtit mel...

   Co jsem zatim na netu nasel, tak se mi libil Squid, a existuji pro
nej snad i nejake "moduly", ktere by mely resit vsechno co jsem
vyjmenoval, ale je to skutecne to spravne?

Predem diky za rady
Tomas

PS: Je mi jasny ze nic jako "nejlepsi" program neexistuje, a zadny
takovy soudy po vas ani nechci.