zamezeni pristupu do urcitych domen na workstation

David Kuzela xkuzd01 na vse.cz
Pátek Březen 15 10:57:44 CET 2002

> Cely provoz site vetsinou prochazi pres nejaky router. Na nej se da
> nainstalovat transparent proxy. Tedy veskery provoz z tohoto stroje je
> premerovan do proxy, ktera provadi filtraci. Je to neco jako NAT, ale
> na protokolu HTTP. Takze na stanicich neni nutne nic menit. Dokud
> pouzivaji jako vychozi branu onen router, je jejich provoz filtrovan.

Myslim, ze v otazce (bohuzel jsem ji uz smazal) bylo cosi o primem pripojeni
na internet tech stanic, at uz tim tazatel myslel cokoli.

Vim, co je trasparent proxy -- ale nic neresi, pokud budu moct pouzivat
ostatni protokoly bez omezeni.

Chtel jsem proste rict, ze pokud mi na http zakazete urcite adresy, stejne
se na ne dostanu -- at uz tak, ze jako proxy pouziji nejaky anonymizer nebo
pomoci (napr.) http://muj.server/redirect?url=zakazana_url. Zalezi jenom na
vynalezavosti uzivatelu a jak moc o to stoji. Jedinou moznosti by byl
seznam POVOLENYCH url, o nich byste vedel, ze jsou nezavadna -- coz muze byt
dobre omezeni napr. pro deti.

--
                                                 David Kuzela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-