Jak TOTALNE vymazat disk?

Radek Liboska PhD. liboska na tereza.uochb.cas.cz
Pátek Březen 15 12:14:51 CET 2002

>ehmmm, co zaklady *nixu ??
>ze  by treba dd  ?? :)))
>
>JaCi

To je ale hloupa odpoved. odkdy dd maze slack space, bez likvidace
stavajicich souboru???
Ale odpoved jsem uz nasel, jestli to nekoho bude zajimat, existuje
program slacker a utility z balicku bmap. Ty umi schovavat data
do volnych mezer na koncich alokacnich bloku, takze jsou pro
filesystem neviditelna, umi je z tech mist precist, mazat
a podobne. Domnivam se (vysledek zkusenosti), ze by to ale bylo
dost riskantni, poustet to na cely disk. Ale jako zpusob, jak
neco pekne schovat na linuxovy disk bez kryptovani to je dobre.
Na dnesnich discich je alokacni jednotka ext fs udajne 4K, takze
se tam vejde dost. Sice to neni 32kB jako u stareho dobreho
DOSu.....

r.l.