grub na ext3

Tom Hudec Tom na ABBA.cz
Pátek Březen 15 13:23:07 CET 2002

Ondrej Koala Vacha wrote:

> Ano, je to hlaska zavadece v /mbr. Po nainstalovani win98 to hlasilo
> (cesky) vyse uvedenou hlasku, po fdisk /mbr (cesky) "Nemohu nalezt
> operacni system" nebo tak nejak, proste zavadec z win98 a fdisku co mam se
> lisi, ale oba se snazi psat cesky.

> instalaci do /mbr jsem se chtel vyhnout, byt to tak asi nakonec dopadne.

> ne, disketa se normalni z instalace, tedy lilo.

Disketovy GRUB zavadec si muzete vyrobit takto:

wget ftp://alpha.gnu.org/pub/gnu/grub/grub-0.91-i386-pc.ext2fs
dd if=grub-0.91-i386-pc.ext2fs of=/dev/fd0

I toto se nemusi povest prave z duvodu spatnych udaju v MBR.

> To je prave ma otazka: zalezi na tom? Me se totiz stane neco takoveho:

Zlezi na cem?

> Zvadec v /mbr (win98,fdisk /mbr) se zavede, ale na aktivni parttition
> nenajde ocekavane a jiz cesky nadava. Krom varianty, ze je grub spatne
> nainstalovany, me napadaji jeste dve jine:
>
> a) zavadec dostane z biosu spatny udaj, kde zacina /dev/hda2

To by mohlo byt ono.

> b) zavadec ma v rozdeleni disku jakysi chaos, mozna spusobeny tim, ze disk
> byl rozdelen pod linuxem. Moznym projevem teto teorie je i fakt, ze ve
> win98 fdisk ukaze nejprve 2 nondos partitions a pak teprve C:, byt k
> tomuto usporadani neni duvod (ukazuje hda2,hda3,hda1)

Vlastne je to naznaceno v a). Nehlasi fdisk v Linuxu nejakou chybu pri
kontole? (prikaz "v" nebo echo -e 'v\nq' | fdisk /dev/hda)

> Po potvrzeni teto teorie staci disk rozdelit pod win98/fdisk a obe
> instalace udelat znovu...nechce se mi do toho, pokud nekdo nemate
> zkusenost, ze by to mohlo pomoci.

Já jsem disky vždy dělil fdiskem z Linuxu a problém s Windoze jsem neměl.
I když fdisk není příliš doporučován. Prý je lepší cfdisk.

--
Tom Hudec <Tom(at)ABBA.cz>, editor of Tom's ABBA pages http://ABBA.cz/

   .''`.  The box said Windows, NT or better, so I installed Linux. :-)
  : :' :
  `. `'   Debian GNU/Linux  http://www.debian.org/  http://www.debian.cz/
    `-    The Perfect OS - the most software, the most people