quota - vypis strace

Jan Kara jack na ucw.cz
Pátek Březen 15 15:36:26 CET 2002

  Dobry den,

> mel jste dobry tip - tj. sync pomohl. Je mi ale neznamo, proc to tak dela a co s tim muzu udelat ja
> - aby uzivatel po zadani quota dostal OK vysledek. Zadavat sync a teprve quota neni optimalni
  Samozrejme, to chapu.

> PS: Zil jsem v dojmu, ze kdyz tam budu mit ext3 tak vse bude zapisovano v reale -tak proc to pro bezneho uzivatele nechodi ?
  To neni pravda z nekolika duvodu: Jednak ext3 normalne nejournaluje data, ale pouze metadata =>
po padu vam zajisti korektnost filesystemu, ale nikoliv dat uvnitr souboru. Pokud chcete zabezpeceni
i pro data v souborech, musite mountovat filesystem s vhodnym optionem (viz nejake howto pro Ext3).
  Mimo to quotove soubory jsou jeste neco jineho - kernel si informace o quotach udrzuje v pameti
a pouze prilezitostne je zapisuje do souboru - tj. i kdyz je filesystem journalovany vcetne dat, tak
u quotovych souboru data nemusi byt nejnovejsi.. To by se ale melo casem zmenit (az najdu cas a napisu
do kernelu journalovanou quotu).

> dale posilam vypis strace quota -v
> a) pro "omezeneho" uzivatele s aktualni quotou
> b) pro "omezeneho" uzivatele bez sync - tj. s neaktualni quotou
> c) pro roota strace quota -v jaris - tj. omezeny uzivatel
  Hmm.. Deje se to co jsem si myslel. Utility se snazi z kernelu ziskat informace o quotach pomoci quotactl().
To ale z nejakeho me zatim ne uplne jasneho duvodu vrati EPERM, i kdyz by na dane volani uzivatel mel mit pravo.
Proto utilita precte informaci ze souboru, ktery ovsem neni uplne nejnovejsi...
  Kdyz vse bezi na roota, EPERM se nevrati a vse je OK...  Jeste se na to podivam. Koukal jsem ale,
ze mate dokonce kernel opatchovany nejakymi hodne novymi quotovymi patchi nebo XFS patchem. To mate
nove SuSE jadro, nebo jste to patchoval sam? Jen abych vedel, v jakem kernelu mam hledat chybu...

											Honza