problemy s pgp a rpm

Pátek Březen 15 22:50:45 CET 2002

On 12 Mar 2002, Pavel Lisy wrote:

> Narazil jsem na podivny problem, zkousim testovat integritu originalnich
> rpm balicku, pred tim nez je vypalim na cd a u jednoho a tho sameho
> dostanu pokazde jiny vysledek? Je to normalni? Doufam, ze ne!
>
> [root na prog-11 RPMS]# [root na prog-11 RPMS]# rpm -K ttfonts-ja-1.0-6.noarch.rpm
> ttfonts-ja-1.0-6.noarch.rpm: md5 gpg OK
> [root na prog-11 RPMS]# [root na prog-11 RPMS]# rpm -K ttfonts-ja-1.0-6.noarch.rpm
> ttfonts-ja-1.0-6.noarch.rpm: MD5 GPG NENÍ OK

Ted nevim, jestli to bylo vyreseno (to mam z toho, ze si nektere maily
odkladam na pozdeji, a pak na ne vetsinou zapomenu), ale asi ne.
Dulezity detail je, ze to hlasi chybu i na MD5. Cili lze pravdepodobne
vynechat GPG -- kontrolni otazka: blbne to i s --nogpg? Cili zbyvaji asi
tri komponenty: samotne rpm, glibc a jadro resp. hw. Podle toho, ze se to
chova nedeterministicky, by se zdalo, ze je to nejspis jadro nebo hw.
Sice test se samotnym md5sum zadny problem nedetekoval, ale stejne bych tu
hypotezu jeste nevylucoval. Prinejmensim bych zkusil: 1. jestli nahodou
nedochazi k nahodnym chybam pri cteni rpm resp. pouzivanych knihoven,
2. pustil bych to rpm pod strace a porovnal dobry a spatny prubeh.