routing

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Sobota Březen 16 01:49:42 CET 2002

On Sat, 16 Mar 2002, Tomáš Vondra wrote:

> Postupuju v podstate podle Firewall-Proxy HOWTO. Zadnou maskaradu jsem
> nenastavoval, ip_forward je 0. Z routeru se v pohode pingnu jak do LAN
> tak do Internetu. A LAN se pingnu na vnitrni (192.168.1.100) adresu,
> ale i na vnejsi vnejsi stranu routeru, a to by pritom podle toho HOWTO
> jit nemelo.

To by podle mne jit melo, tim bych se netrapil - ve asi LAN stanice zjisti
MAC adresu Vaseho routeru, a packetu adresovanemu na vnejsi rozhrani
routeru priradi jako destination MAC adresu MAC adresu toho Vaseho routeru
(sitovky eth1). Packet doputuje, sitovka ho shrabne, a preda jadru. Jadro
se podiva, zjisti, ze se destination IP je lokalni, a tak packet zpracuje,
packet FORWARD chainem afaik vubec nejde, protoze neni urceny ven
(nedostane se z chainu INPUT do chainu OUTPUT).

> [...]
> a jsem na kabelu, tak jsem to chtel udelat pres SNAT v iptables (jak
> je v manualovych strankach doporucovano). Snazil jsem se tam dostat
> ruzna pravidla, jako napriklad
> iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j SNAT --to-source 10.5.11.71
> iptables -t nat -A POSTROUTING -d ! 192.168.1.0 -j SNAT --to-source
> 10.5.11.71
> ale bez ucinku. Nicmene nevim jestli se jedna o uvedeny problem s
> routovanim, nebo jestli je problem v konstrukci pravidla pro iptables.
> Jeste poznamka - ping z LAN na vnejsi stranu funguje at tam ta

To vypada spravne.
Povolil jste pak packet forwarding? (tz. echo 1 >
/proc/sys/net/ipv4/ip_forward).

--
JiKos.