jednoduche dns

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Sobota Březen 16 17:58:54 CET 2002

Ahoj,
   mam tady PC, ktere funguje jako router mezi malou LAN a Internetem.
Dal je tam zatim Apache a MySQL, a prijdou tam jeste dalsi veci jako
treba Squid. To vsechno se mi jakz povedlo zprovoznit (diky za radu s
routovanim), nebo pripadne vim co s tim.

  Ale k otazce - nebavi mne porad na lokalni WWW pristupovat pres IP,
tj. http://192.168.1.100 . Sice to funguje, ale mam takovou predstavu,
ze by misto toho slo pouzit treba http://intranet. To obnasi nejakou
upravu procesu kontaktovani DNS, ted je to tak ze DNS je u providera,
a informace se tahaji primo odtud. Ale ja bych zrejme potreboval, aby
se na routeru nastavilo "maly DNS", klienti z LAN by se ptali routeru
a teprve router by se pripadne ptal DNS u providera.

  Ale jak to udelat? Nechci tam instalovat binda, myslim ze je to
zbytecne velky (pocitam ze tech aliasu bude tak 5 - 10). Domnival jsem se,
ze to pujde pres "hosts", protoze v "nsswitch.conf" mam nastaveno poradi

hosts files nisplus dns

ale i kdyz jsem do "hosts" doplnil radek

192.168.1.100  intranet

tak to porad hleda u providera. Respektive funguje to jenom na
routerum a nikde jinde (na klientovi jsem router nastavil jako dns).
Kde je chyba?

Tomas