Jak vytvořit RPM z tar.gz nebo tar.bz2 ?

Marián Kyral marian.kyral na tiscali.cz
Sobota Březen 16 21:33:00 CET 2002

n_petr na seznam.cz wrote:
> Prosím, mohl byste mi někdo poradit, jak si vytvořím rpm balíček pro SuSE
> 7.2, pokud si stáhnu nějaký tar.gz nebo tar.bz2 soubor ?
>
> Díval jsem se na rpm-howto (en), tak jistou představu mám, ale jak to
> provést prakticky nevím.
>
> Nepochopil jsem na co je ten "Patch:" a "BuildRoot:" v hlavičce a pak moc
> nerozumím (spíš vůbec) těmto řádkům
>
> %prep
> %setup -q
> %patch -p1 -b .buildroot
>
> %build
> make RPM_OPT_FLAGS="$RPM_OPT_FLAGS"
>
> %install
> [...]
Zkuste Alien.

Uděláte ./configure; make
a místo make install dáte make prefix=/tmp/usr install
a vše se nainstaluje do /tmp/usr (pokud to nemá nějaký exotický instalátor)
Pak se to už je zapakuje (tar.gz) a prožene přes Alien a máte rpm.

Jednoduché ne ? :-)

S pozdravem--
Marián Kyral
email : marian.kyral na tiscali.cz
ICQ#  : 62938937
WWW   : mkyral.web.worldonline.cz

         checking for intelligent life... not found
                           The Gimp 1.2 (configure)