omezeni proc. casu procesu

damned lek.pbpe na cbox.cz
Neděle Březen 17 17:05:00 CET 2002

dobry den,

nedavno jsem otevrel asi 8mb .pdf soubor v "acroread" a po chvilce
zbesileho listovani se muj pocitac stal neovladatelnym (celeron 300A,
64mb ram). disk jenom rval a acroread si prevzal snad veskerou
prioritu nad vsemi bezicimi procesy. nespoustel jsem ho jako root.
nemel zadnou vyssi prioritu, a kdyz jsem ho zkousel pomoci "nice"
spustit s minimalni prioritou, taxi stejne zacal bral trochu moc
(radeji jsem ho vcas sestrelil)

zaslechl jsem cosi o moznosti nastaveni quot primo v bashi pomoci
"ulimit", ale zrovna ctu "man bash" a moc tomu nerozumim.

jestlize nastavim "max memory size", "max locked memory", nebo "max
amount of cpu time", tak to znamena, ze nebudu moct spustit program,
ktery bude vyzadovat vic, anebo ho sice spustim, ale vsechno "nad"
quotu bude swapovat na disk? nebylo by to z blata do louze?

nemate s tim prosim nekdo zkusenost? jake restrikce bych mel zvolit,
aby se mi uz nestalo, ze mi program prevezme temer veskery procesorovy
cas ale zaroven, abych to omezeni nepocitoval u kazdeho spusteneho
programu.

...und, kam se tato konfigurace zapisuje?

btw_ kde bych se mohl docist vice? zajimalo by me, proc kdyz spustim
nejaky programek, ktery neco dlouho pocita, tak po nejake dobe dorazi
(podle programu "top") maximalne na hodnotu 1.00 v "load average",
zatimco program jako "nenazranej acroread" jde vys a vys.

predem diky za vas procesorovy cas

cezi