Jak instalovat Mandrake ?

Martin Bajer email na martinbajer.cz
Neděle Březen 17 23:24:41 CET 2002

> No jo, ale jak to udelat bezbolestne abych neprisel o data z Win ? Resil uz
> nekdo problem co mam ted ja a dokaze mi poradit presne co mam udelat abych
> neprisel o data ? Mam disk rozdelany na disky c,d e, f, g. Disk F ma 10 GB,
> je prazdnej a chci ho nechat pro Mandrake. Chci nainstalovat Mandrake 8.1 z
> edice Computeru jako klasickej Linux. Jak prevest stavajici system teto
> casti disku - win32 na linux native a linux swap ???
> Mam Partition Magic 5, a Ranish Partition Manager a samozrejme to co ma
> Mandrake pri instalaci.

Ahoj,
postupoval bych asi nasledovne:
- pro jistotu zkontrolovat nejprve ve Windows cely disk scandiskem
- zazalohovat pro jistotu vsechna dulezita data, min.protoze behem
prerozdelovani disku muze vypadnout napajeni
- nabootovat z instalacniho CD a normalne spustit instalaci
- v grafickem dialogu, kde se rozdeluje disk bych zrusil "disk F"
(zobrazi se vam pravdepodobne jako hhd)
- v uvolnenem miste vytvorit swap nejmene tak veliky jako je velikost
RAM (jinak asi 256MB), dale "/home" oddil a ve zbytku vytvorit "/" oddil,
 v nasledujicim dialogu je nechat naformatovat
- instalator se vas dale zepta na volbu bootovani, dejte zapsat LILO do
MBR, pri startu PC pak budete mit grafickou volbu pro vyber OS

doporucuji pockat na MDK 8.2, ktery se objevi co nevidet, myslim ze
budete spokojenejsi :o)

--

Martin Bajer
sluzby pro vypocetni techniku & Internet