Chyba v zavislostech v OpenSSH 3.1 na RH6.2

Pondělí Březen 18 12:50:26 CET 2002

On Mon, 18 Mar 2002, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	upozornuji na chybu pri baleni - OpenSSH 3.1, ktere spousta adminu
> horentne stahuje z ftp.gin.cz obsahuje nesrovnalost - OpenSSH pozaduje
> knihovnu /usr/lib/libcrypto.so, kterazto se ovsem nachazi v balicku
> openssl, ktery vsak neni pozadovan...

$ ls openssh-*
openssh-3.1p1-2.i386.rpm          openssh-clients-3.1p1-2.i386.rpm
openssh-3.1p1-2.src.rpm           openssh-server-3.1p1-2.i386.rpm
openssh-askpass-3.1p1-2.i386.rpm
$ rpm -q --qf '[%{=NAME}:%{REQUIRENAME}\n]' -p openssh-* | grep crypto
openssh:libcrypto.so.0
openssh-clients:libcrypto.so.0
openssh-server:libcrypto.so.0

Ja tam nikde /usr/lib/libcrypto.so nevidim. Jenom libcrypto.so.0, coz je
dobre, protoze to tuhle knihovnu potrebuje. Zavislost na openssl je
zbytecna a v jistem smyslu nezadouci (libcrypto.so.0 by klidne
v konkretni instalaci mohl poskytovat jiny balik).

> (a je zajimave, ze rpm -q --whatprovides /usr/lib/libcrypto.so ani
> /usr/lib/libcrypto.so.0 neexportuje zadny balicek :-()

Tedy ono by to melo byt bez cesty, protoze openssl ma (automaticky
generovane) Provides: libcrypto.so.0. S cestou by to melo take fungovat,
ale pouze v pripade souboru skutecne obsazenych v baliku, coz neni pripad
/usr/lib/libcrypto.so.0 -- to je totiz symlink vytvoreny ldconfigem.