Kryptovaný filesystém

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Březen 18 19:53:12 CET 2002

On Mon, Mar 18, 2002 at 06:26:57PM +0100, Jan Houstek wrote:
  Zdravim,

> Sháním něco, co umí $SUBJ. Nechci pochopitelně kryptovat celý disk, ale
> pouze vybrané adresáře. Cílem je, aby data odolala při případném odcizení
> disku.
  Budto jadro z podporou crypto API a prislusne util-linux, nebo napr.
cfs, nebo BestCrypt (http://www.jetico.com/linux/)...
  Osobne se mi libi BestCrypt a mam tez patchovana jadra, takze pouzivam
i cryptoAPI. Cfs se mi osobne nelibi, neb nemam nervy na to, abych
ho rozjizdel, ale na rh 4 to snad fungovalo a dokonce se daly sehnat rpmka.

> Má s tím někdo zkušenosti. Víte ještě o jiném softu, který toto umí?
> Doporučili byste nfs server jako kernel-space nebo user-space
> program? (Omlouvám se za začátečnický dotaz, ale nikdy předtím jsem to
> nedělal).
  V novych distribucich se pouziva knfsd (debian, rh) v Slackware se pouziva
user-space. Pouzi to co mas v distribuci, to je nejjednodussi cesta. Pokud
to nebude nejaky brutalni nfs server na kterem visi pul republiky tak je
to beztak jedno.

  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz