Re: Kryptovaný filesystém (vyřešeno)

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Středa Březen 20 10:59:00 CET 2002

> Budto jadro z podporou crypto API a prislusne util-linux, nebo napr.
> cfs, nebo BestCrypt (http://www.jetico.com/linux/)... Osobne se mi
> libi BestCrypt a mam tez patchovana jadra, takze pouzivam i cryptoAPI.
> Cfs se mi osobne nelibi, neb nemam nervy na to, abych ho rozjizdel,
> ale na rh 4 to snad fungovalo a dokonce se daly sehnat rpmka.

Crypto API jsem nezkoušel. BestCrypt vypadal hezky, ale není zadarmo, tak
jsem pokusy zatím odložil. Cfs jsem rozbehal tak, ze jsem v debianu
nainstaloval balicky cfs + zavislost (*nfs*) a do kernelu prikompiloval
podporu nfs.

Beha to prefektne. Pri bootu se spusti daemon cfs, uzivatel muze vytvaret
chranene adresare. Vypada to tak, ze data v tomto adresari jsou normalne
clenena do souboru a adresaru, ale nazvy i obsah jsou sifrovane. Jednim
prikazem (+ zadanim hesla) se zaridi, ze se v /crypt/nejakejmeno objevi
tato data rozsifrovana a zachazi se s nimi jako s normalnimi soubory.
Da se nastavit, ze po urcite dobe necinnosti se /crypt/nejakejmeno zase
odmountuje, pripadne toto provest rucne.

Zatim jsem s tim velmi spokojen, uvidime, jake to bude po nasazeni do
ostreho provozu.

-- Honza Houstek