KDE Kivio

Oak oak na yo.cz
Středa Březen 20 17:04:32 CET 2002

Dobry den,

dne 20.03.2002 v 15:47:09 jste napsal(a):

>  Souhlas. Dotycny poradne necetl co jsem poslal. Ten program na tvorbu
>  tech sablon je take za penize... obliba TheKompany, alespon u mne
>  timto dost klesla. Takto si GNU nepredstavuji. Ty sablony jsou v
>  XML takze by melo jit udet i nekomercni builder. Ale to je tak na
>  ranu do zubu....
>
>  Takto pokud by nekteri pristupovali k GNU softu (treba gcc, libc,
>  Linux kernel) tak by ani zadne KDE neexistovalo.
>
>  Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
>  http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

Souhlasím, není to zrovna příkladný přístup, dokonce bych
řekl že odvážný, říkající si o velmi negativní ohlas.

Nicméně jsem zjistil dvě podstatné věci - že kivio je GNU/GPL
i přes placení za šablony od autorů, a že (jak ostatně taky
píšete) jsou šablony ve formátu XML.

Z prvního vyplývá, že si můžeme vytvářet vlastní šablony a
volně je šířit (i když ne asi jejich $50-vým programem, :-).
Jestli to ještě nikdo neudělal (vypadá to že ne) a neudělá,
pak osobně založím sajtnu pro jejich shromažďování.

Z toho, že to je formátu XML plyne, že by neměl být zase
takovej problém stvořit nějakou tu šablonu přímo v tomto
jazyce. Záleží jak fikaně a schválně složitě vytvořili
strukturu... Rozhodně se mrknu na zoubek těm předinstalovaným
a pokud se mi podaří nějaký nový vytvořit, určitě je dám
volně k dispozici.

S pozdravem,
Oak
mailto:oak na yo.cz