niektoré prílohy e-mailu neprejdu - trochu dlhšie

Lubos Moscovic herrman na host.sk
Středa Březen 20 20:30:26 CET 2002

Zdravím,
mám zaujímavý problém. Na posielanie e-mailov používam vlastný smtp
server
(Postfix), ktorý má nastavený ako relayhost server mojho
ISP - mail.stonline.sk (btw celý systém beží na Debian 2.2 (Potato)
s vlastnou doménou a dial-up pripojením).

A teraz k jadru problému: Potreboval som poslať priateľovi e-mail s
prílohou
2 .zip súborov. Keď som ich však posielal, tak ich môj server poslať
odmietol a napísal : status=deferred (conversation with
mail.stonline.sk[213.81.152.8] timed out while sending message body)
Netušil som o čo ide, a tak som sa v probléme trochu povŕtal a napadlo
ma
skontrolovať max veľkosť e-mailov - samozrejme tým to nebolo (inač by
som
sem nepísal).
V záchvate zúfalstva som začal testovať (skúšať) metódou pokus-omyl a
dospel
som k výsledku, že môj mail server:
- dokáže posielať prílohy - všeobecne
- dokáže posielať .zip súbory, aj keď sú napr. 2 a omnoho väčšie ako
  spomínané "neposlateľné" .zip (EKC.zip a DPH.zip)

A teraz klinec - topiacy sa aj slamky chytá - skúsil som rozpakovať
dotyčné .zip a všetky súbory ktoré tam boli (všelijaké dlhé a divoké
názvy s
diakritikou) som premenoval na extra-kultivované názvy (do 8 znakov a
bez
diakritiky). Na moje obrovské počudovanie sa mi ich už teraz podarilo
poslať. No týmto pre mňa záhada ešte nekončí. Pokračoval som v
testovaní.
Skúsil som nanovo spakovať dotyčné súbory (s dlhými názvami a
diakritikou) a
skúsiť ich poslať nanovo, pre prípad, že by sa spakovali nejako divne,
aj
keď netuším, čo by mu na tom malo vadiť... Samozrejme opäť sa mi ich
nepodarilo poslať. Víborne - to som aj čakal. Skúsil som teda poslať ich
na
adresu v rámci LAN - bingo - prešli a došli vporiadku. Už som mal z toho

riadny guláš a podozrenie padlo (z môjho pohľadu) na môjho ISP a jeho
smtp
server, a tak som skúsil zobrať dotyčné 2 "neposlateľné" .zip ku
kamošovi s
rovnakým ISP a "oblokmi XP", nech to skúsi poslať on...... Hádate
správne -
e-mail prešiel bez akýchkoľvek problémov na miesto určenia. Vtedy som už

prestal chápať úplne - takže cez smtp môjho ISP to prejde, čiže chyba je
mňa, ibaže v rámci LAN to prejde bez problémov, čiže chyba je? JA
NEVIEM.
Táto príhoda mi vyvrátila všetko čo som vedel (som si myslel, že som
vedel)
o e-mailoch.
Takže prosím Vás, našiel by sa tu niekto, kto by mi vedel vysvetliť, čo
sa
stalo? A ako daný problém odstrániť?
Po pravde povedané, zaujíma ma nielen samotné riešenie tohto problému,
ale
aj vysvetlenie ako je to vôbec možné - totiž myslel som si že keď už je
súbor spakovaný na .zip, tak už s názvamy pôvodných súborou vo vnútri sa
nič
nedeje resp. ich nikto nevidí, ale zjavne som sa asi mýlil.
A druhá vec, podľa mojich "takzvaných znalostí" by to malo byť mailu
prakticky šua-fuk, čo posiela (trošku prehnané ale v tomto prípade by to

malo zaručene platiť).

Vopred ďakujem za akúkoľvek pomoc pri riešení tohto problému. Dúfam, že
sa
nám ho podarí spoločne doriešiť do úspešného konca (a že to nebude len
triviálna kravina, pri ktorej sa takýmto mailom úžasne zhovaďujem 8-)))

PS: Aj by som Vám inkriminované .zip poslal, ale akosi mi to nejde 8-))

So súdružským pozdravom
Ľuboš "herrman" Moščovič (zúfalý maturant)
HOWG