formatovani hd, co je interleave

Karel Salavec karels na pc163.gr.ph.ct.cz
Středa Březen 20 23:51:52 CET 2002

Dne út 25. březen 1997 12:00 jste napsal(a):
> Pri instalaci linuxu se nabizi zformatovani hd.
> Znamy ale tvrdi, ze pri formatovani se prepise idealni nastaveni od
> vyrobce, hlavne jakysi interleave.Pry se tim velmi zpomali chod
> disku.Nevite co to presne je? Ukazoval mi svuj  bios, kde to lze
> nastavovat.
> Takze formatovat ci ne?
> Ctibor

Zachovejte paniku!  :-)
Je dost podstatny rozdil mezi low-level formatovanim (pri kterem se mj.
nastavuje interleave) a formatovanim ve smyslu vyvtvoreni filesystemu.
Filesystem si bez nebezpeci vytvorit muzete, low-level format se silne
nedoporucuje (a ostatne - jak jiz bylo zmineno - ho dnesni motherboardy
vetsinou ani neumoznuji).

Melkor