FW: Cteni SMS v prikazovem radku

Müller Petr MullerP na Radiomobil.cz
Pátek Březen 22 12:44:35 CET 2002

No je to presne tak jak pisete, ale to mi problem neresi.
Vse toto vim, ale nevim jak to nastavit!
Kdyz pouziji program gsmsmsd od GSMLib, tak ceka na prijeti SMSky,
kdyz ji neprijme (nejaky problem), tak ji ulozi na SIM. To je vsechno OK,
ale ja ji potrebuji. Samo mi to SMSky co jsou na SIM neprecte. Musel bych to udelat sam,
ale to nepripada v uvahu, kdyz mi bezi gsmsmsd.
Udelal jsem si tedy skript, ktery mi periodicku stahuje a maze vsechny SMSky,
ale opet problem. Obcas to "vyhnije" na timeoutu a obcas to dost dlouho
trva. Napsal bych si klidne svuj program, ale tim stravim hodne casu
a predevsim ladenim :(((((
Uz jsem to napsal jako cas jineho programu a fungovalo to,
ale rad bych vyuzil nejaky kvalitni standartni program.

PS: Gnokii nevim jak nainstalovat ani jak pouzivat. :(
    Nainstaloval jsem to z rpm, ale nejak mi to nekomunikuje a nejak postradam dokumentaci.
    Nevite nekdo, jak se Gnokii pouziva?

PEtr

-----Original Message-----
From: Michal Ludvig [mailto:michal-linux na logix.cz]
Sent: Friday, March 22, 2002 11:03 AM
To: linux na linux.cz
Subject: Re: Cteni SMS v prikazovem radku

Müller Petr wrote:
 > Shanim nejaky program nebo knihovnu pro cteni SMSek z pripojeneho
 > mobilu. Zkousel jsem gsmlib, ale nejak mi zlobi. :( Nebo spis funguje
 > tak, ze ceka na prijeti SMSky (mobil vygeneruje info o prijeti SMSky)
 > a pak prijatou SMS precte. Pokud tuto informaci prehledne, SMSku
 > neprecte a ta zustane na SIMkarte, coz  je problem, protoze ja tuto
 > SMSku chci precist take a casem se SIMka zaplni a tel jiz nic
 > neprijme. Nemate nekdo nejaky program nebo radu?

Musite mobil nastavit tak, aby SMSky do SIMky vubec neukladal, ale vzdy
je cpal primo do kabelu. Pomuze vam prikaz AT+CNMI=... (viz norma
GSM7.07). Moznosti nastaveni je totiz nekolik:
1) vsecho do SIM a do kabelu pozilat jen upozorneni.
2) pokud je seriova linka volna, tak se SMSka posle rovnou tam, ale
pokud je zrovna pouzivana, tak bud se ceka az se uvolni a pak se to tam
foukne (to je pripad, ktery vas zajima).
3) nebo se pri obsazene lince ulozi do SIMky ci telefonu (coz je nejspis
vas aktualni pripad).

Gsmlib asi tak spatna neni, akorat to chce dobre nastavit. Ale ja jsem
si na to radsi napsal vlastni soft ;-)

Michal Ludvig