NTPDATE - o hodinu mene pro Europe/Prague?

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Pátek Březen 22 15:44:41 CET 2002

On Pá, 2002-03-22 at 15:23, Martin Klem wrote:
> Pouzivam RH71 a nemuzu zadnym zpusobem docilit spravneho hodinoveho udaje v case pri pouziti ntpdate.
> Vyzkousel jsem ruzne zmeny v /etc/sysconfig/clock (i treba ZONE="Europe/Moscow") a nikdy po zmene a nasledujicim zavolani ntpdate ntp.cesnet.cz nedoslo ke zmene casoveho udaje.
>
> Na stroji mam po ntpdate neustale presne o 6 hodin mene nez je skutecny cas.. At menim clock soubor jak chci.. Kde se da jeste timezone nastavit?
>
> Pokud nastavim v BIOSU spravny cas, ntpdate jej spolehlive zmeni na -6 hod.
>
> Martin

> [...]

Takze vypis prikazu "date" ukazuje urcite zonu MET?
Mam pocit (= nejsem si jist :), ze /etc/sysconfig/clock
se pouziva v init.d skriptech, ale programy typu ntpdate
do nej nekoukaji, proc taky, kazda distribuce si startovaci
skripty dela po svem.
... uz mi skoro nastartoval vmware s rh6.2 ...
v nem mam taky synchronizaci pres ntp a funguje mi.

[root na roger62 /root]# cat /etc/sysconfig/clock
ZONE="Europe/Prague"
UTC=true
ARC=false

[root na roger62 /root]# date
Pá bøe 22 07:47:00 CET 2002
[root na roger62 /root]# /etc/rc.d/init.d/xntpd stop
Shutting down xntpd:                                       [  OK  ]
[root na roger62 /root]# /etc/rc.d/init.d/xntpd start
Syncing time for xntpd. Starting xntpd:                    [  OK  ]
[root na roger62 /root]# date
Pá bøe 22 15:41:07 CET 2002
[root na roger62 /root]# cat /etc/ntp/step-tickers
time.hq.jlabs.cz
[root na roger62 /root]#

(to je nas vnitrni time server)

ale mozna je dulezite tohle: soubor /etc/localtime by mel byt
kopii spravneho zaznamu pro zonu Europe/Prague (nebo link
na ni):

[root na roger62 lib]# md5sum /usr/share/zoneinfo/Europe/Prague
/etc/localtime
b1ba486a583fb73f1306d1e6cf7366e6  /usr/share/zoneinfo/Europe/Prague
b1ba486a583fb73f1306d1e6cf7366e6  /etc/localtime
[root na roger62 lib]#

ivo
--
E-mail: Ivo.Panacek na jlabs.cz