konverze znakove sady v nfs

Slavek Banko slavek.banko na quick.cz
Sobota Březen 23 20:30:30 CET 2002

Nevím, zda jsem dotaz pochopil správně: Máte server se Sambou, na kterém
jste neměl v smb.conf správně nastaveno "client code page" a "character
set" a díky tomu jsou jména souborů s diakritikou lokálně na serveru
uložena chybně. Vy je nyní chcete převést tak, aby i lokálně na serveru
byla správně.

V takovém případě pro připojení sdílené složky ze serveru použijte
smbmount a v parametrech uveďte "iocharset=iso8859-2,codepage=cp852".
Složka ze serveru se vám připojí tak, že diakritiku uvidíte tak, jako
ostatní klienti s Windows a budete ji moci překopírovat na lokální disk
se správnou diakritikou. Pak již jen v smb.conf zajistíte aby client code
page bylo 852 a character set iso8859-2 a diakritika bude správně jak pro
klienty přes Sambu, tak lokálně na serveru a tím pádem i přes NFS.

Slávek.