ssh - forwardovanie portu

Roman Foltanovic r.foltanovic na nedworksvr.sk
Středa Březen 27 20:26:37 CET 2002

Zdravim vsetkych,
riesim nasledovny problem:
potrebujem forwardnut port zo vzdialeneho servera(RS) na server v lokalnej
sieti.
Lokalny server je RH 7.1.
Pre tuto prilezitost som pouzil prikaz v nasledovnom tvare:

ssh   -C   -2   -g   -i identity_file   username na IP-RS   -L LL:IP-RS:RR

kde:
identity_file - subor so sukrommnym klucom pre RSA autentizaciu
username - uziv. konto na vzdial. serveri
IP-RS - IP adresa vzdial. servera
LL - lokalny port na ktory sa forwarduje vzd. port RR

Vsetko je OK, ak to spustim z prikazoveho riadku, dostanem sa do
interaktivneho rezimu,
ktory v podstate nepotrebujem, pretoze vytvoreny tunel vyuzivaju telnetovski
klienti na
pripojenie sa na vzdial. server.
Problem je v tom, ze potrebujem toto spojenie vytvarat denne len pocas
urcitej doby pomocou cronu
a tiez nechcem, aby mi spojenie bezalo stale na popredi a blokovalo mi tak
jeden terminal.
Doteraz sa mi vsak nepodarilo vytvorit spojenie pomocou nejakeho scriptu
spustaneho cez cron ani
dostat beh spojenia do pozadia.
V scripte som pouzil tento isty prikaz bez akychkolvek dalsich prikazov.

Ak by mi niekto vedel poradit, velmi by mi to pomohlo.

S pozdravom,

Roman Foltanovic
e-mail: r.foltanovic na nedworksvr.sk