OT: levopis

Zdenek Drvota drvota-l na zds.cz
Čtvrtek Březen 28 10:31:35 CET 2002

Ahoj,
na rovinu řečeno, děsí mě, když student
(soudím dle e-mailové adresy, a doufám, že ne učitel :)
ČVUT nedokáže napsat bez pravopisné chyby málem jedinou větu.
Možná to vypovídá něco o obecné kulturní úrovni národa,
možná o úrovni instituce (no flame :).
Osobně bych takového člověka nepustil k tomu, aby něco
instaloval na PC, nebo dokonce konfiguroval server. Jak bych
měl předpokládat, že to udělá (i syntakticky) správně a zodpovědně,
když se nedokáže naučit ani psát česky?
Nic ve zlém, ale jak tu ostatní psali, to neomlouvá...
A nemyslím si, že je tak od tématu.
Z.D.

### Tom Hudec napsal dne 27 Mar 2002, v 19:38 :

> To Vás/Tě neomlouvá.

> Teda musím říct, že jsem ten dopis luštil hodně dlouho, skoro jako by
> opravdu byl napsán azbukou (kterou jinak čtu celkem plynule ;-)).

> To je spíš lenost se to doučit.

> Ve slovech, kde Pravidla 1993 uvádějí jen psaní se samohláskou krátkou
> a předchozí Pravidla jen se samohláskou dlouhou, je psaní se
> samohláskou dlouhou rovněž správné. Jsou to slova (mj.) - se
> zakončením na -in, např.
>    benzin - benzín, glycerin - glycerín, penicilin - penicilín,
>
> Ředitel - to je o původu slova a vývoji jazyka...

       Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota na zds.cz
       director                  ICQ# 135770414
       ZDS, spol. s r.o.
       Hronovicka 708       tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice            fax:+420-40-6613756
Czech Republic                http://www.zds.cz
                            e-mail: info na zds.cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI na Home    http://setiathome.ssl.berkeley.edu
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds.cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail