omezeni proc. casu procesu

damned lek.pbpe na cbox.cz
Pátek Březen 29 21:56:19 CET 2002

Pavel Kankovsky wrote:

> Vys a vys znamena, ze roste nade vsechny meze? To pak musi znamenat, ze
> ten blaznivy Acrobat Reader spousti dalsi a dalsi procesy ci thready (co
> na to seznam procesu?).

no ja sem se spatne vyjadril. mel jsem namysli, ze mi arcobat asi
sezere veskerou pamet (jak se pri tom listovani snad snazil to pdf_ko
natahnout do cely pameti)

tim padem zacne muj system vsechno swapovat na disk a pocitac je
natolik vytizen ze s nim nejde vubec pracovat. (asi po 15ti minutach
jsem ho natvrdo vypnul ;o(

slo mi jenom o to, jestli (a jak) lze omezit programy v jejich
vyuzivani systemovych prostredku, i za cenu jejich zpomaleni. tedy aby
mel s tim pdf souborem praci akorat acroread a ne cely system, byt by
ten dokument zobrazil az za delsi dobu. (zkousel jsem ho spoustet
pomoci "nice" s nejnizsi prioritou, ale i tak zacal system natolik
vytezovat, ze jsem ho radeji v cas ukoncil.)

takhle jsem s pocitacem nemohl delat nic, ani sestrelit acroread, ani
pohnout s mysi (tedy s tou jo, ale kurzor to ignoroval :o)

jak je to treba u sitovych daemonu (httpd, ftpd, ...)? oni snad taky
maji nejake kvoty pro uzivatele, aby jedinec nemohl vytizit server
natolik, ze by ho ostatni nemohly pouzit, ne? nebo to je zalezitost
toho programu a ne nastaveni systemu?

lze se vubec branit tomu kdyz nejakej pit*mec spusti na my masine

int main(void) {
  while(1) malloc(1000);
}

(tedy samozrejme kdyz u ty masiny zrovna nesedim, i kdyz pak uz se
stejne tezko neco udela)

diky za vas cas,
cezi