omezeni proc. casu procesu

Sobota Březen 30 23:24:06 CET 2002

On Wed, 27 Mar 2002, damned wrote:

> no ja sem se spatne vyjadril. mel jsem namysli, ze mi arcobat asi
> sezere veskerou pamet (jak se pri tom listovani snad snazil to pdf_ko
> natahnout do cely pameti)

Aha. Tomu procesu by slo omezit RSS (resident set size). Viz setrlmit(2).
Asi by to slo nastavit i pres ulimit v bashi, ale zalezi na verzi bashe
(viz help ulimit). Proces s omezenym RSS proste nedostane dalsi fyzickou
pamet a bude muset swapovat. Disk bude o to vic rvat, ale mozna bude
cely system prece jen pouzitelnejsi.

> lze se vubec branit tomu kdyz nejakej pit*mec spusti na my masine
> int main(void) {
>   while(1) malloc(1000);
> }

Proti tomuto celkem ano (opet viz setrlimit(2)). Horsi je, kdyz tam do
toho prida i fork().