omezeni mista na disku pro virtualni www servery

Neděle Březen 31 16:35:07 CEST 2002

On Fri, Mar 29, 2002 at 01:12:41PM +0100, Tomas Vida wrote:
> DD,
haj,

> mam RH7.1, Apache, proftpd. WWW stranky ma kazdy user ve svem home
> adresari. Da se nejakym zpusobem omezit max. mozna velikost dat v techto
> adresarich? Zaroven bych to potreboval i pro mailove schranky
> jednotlivych useru....
edquota taky_a_taky_juzer

Je to specificke pre fajlsystem, ked chces mat zvlast mejl a web, musis ich
mat na separatnych partisnach. Vysvetlenie parametrov:
blocks = pocet alokovanych KiB
soft = limit po ktorom zacne plynut tzv. "grace period", default 7 dni, po
	ktorej sa ucet deaktivuje
hard = pevny limit ktory nedovoli prekrocit
inodes = inody (fajly, adresare, linky atd), v pocte
soft,hard = vid vyssie

"blocks" a "inodes" needituj, to len reflektuje sucasny stav, menit mozes soft
a hard. grace period sa edituje zhruba edquota -t, nastavenie kvoty podla
vzoru (aby to slo aj neinteraktivne) cez edquota -p. Presnejsie to najdes v
man page.

fajlsystem musis namontovat s parameterom "usrquota", aby to ale aj fungovalo
musis najprv dat "repquota". Ked ti nevadi restart, staci dat "usrquota" do
fstab-u a init skripty to spravia za teba (teda aspon na RH minimalne od
5.nieco). V pripade ze to bude hlasit nekompatibilitu, skus "convertquota"
alebo tak nejak.

Okrem usrquota je tu aj grpquota, ako sa sprava si snad dokazes vydedukovat.

Okrem toho je tu este aj Quota-Howto, ktore by ti malo objasnit nejasnosti.

> dekuji
> tomas v.
Bye,

                            rm -f /bin/laden