RH 6.2 - upgrade RAM problem

Bretislav Duda b.duda na rubicon.cz
Čtvrtek Květen 2 11:49:33 CEST 2002

Hmm, 5V DIMM. To me uz nenapadlo. Asi to bude ono, ma to i sloty na SIMMy, i
kdyz v nich nic neni.
Diky za tip.
B.

-------Původní zpráva-------

Od: linux na linux.cz
Datum: 02. květen 2002 11:34:07
Komu: linux na linux.cz
Předmět: Re: RH 6.2 - upgrade RAM problem

On Thu, May 02, 2002 at 09:18:52AM +0200, Bretislav Duda wrote:
> V serveru je 1 dimm 32MB. Kdyz pridam dalsi nebo vymenim za vetsi (mel
jsem
> jich plnou hrst) 9x z 10 bootu probehne tak, ze napise
>
> Lilo loading ..............
>
> a po skoku na dalsi radek uz nejede dal. CTRL+ALT+DEL funguje. Kdyz
projede
> (pomenil jsem neco v SETUPu) jede linux ok, az do restartu, kdy zase
stejny
> problem.
>
> S puvodnim dimmem to jede ok. Prece nemuze byt hardwarove zavisly na DIMMu
> [...]

DIMMy se mohou li?it napájecím napětím, star?í potřebovaly 5V,
nověj?í pou?ívají 3.3V. Ta základní deska (zpravidla to bývají
typy, které mají současně i sloty SIMM72) nejspí? dodává 5V.
Ten nověj?í DIMM to nepo?kodí, ale jede jen v reálném re?imu.
Po přepnutí do protected modu začne chybovat.

Ře?ením by bylo sehnat 5V DIMMy, kterých u? moc není a je problém
je rozli?it při nákupu. Nedávno jsem měl takový 64MB a byl jsem
rád, ?e jsem se ho zbavil. Dal jsem ho do PC, ve kterém jel a
byla to podobná konfigurace.