utok hackera?

Jan Povolny povolny na pf.ujep.cz
Pátek Květen 3 13:20:55 CEST 2002

Dobry den,

vcera jsem prisel k jednomu z Linuxovych serveru a zjistil jsem, ze se
nelze nalogovat, ani ze site, ani z konzole..

Ze site jsem odchytil hlasku "bad address" a to bylo vse. Pri restartu se
prvni chyba objevila u VFS: file-max 8192 reached a nasledovaly chyby pri
startu vsemoznych sluzeb, nenalezeny knihovny, nemohoucnost otevrit nekdete
soubory, asi z duvodu vyse uvedeneho.

System nabiha pouze v jednouzivatelskem rezimu, ale take s notnou davkou
stejnych chyb. Chybel zcela adresar /var/log a netusim, co vse je ponicene.

Asi bude nejlepe system preinstalovat, pripadne obnovit ze zalohy, ale
presto se ptam, je to hacker, nebo se mi jen nekde neco po...?

Diky za rady
Jan Povolny

p.s. Snad jeste dodam, ze linux nabehne i v normalnim rezimu a nastartuje
vetsinu sluzeb (napriklad sambu), bohuzel se nelze prihlasit, nebot login
vykazuje vyse uvedenou chybu "bad address"