Jaky disk doporuci odbornik pro Linux?

David Jez dave.jez na seznam.cz
Sobota Květen 4 15:34:22 CEST 2002

  Zdravim,

On Fri, May 03, 2002 at 09:50:41AM +0200, Martin Kokeš wrote:
> IBM 60,120 GXP - nejrychlejší
> Seagate Barracuda IV - tichý a rychlý
  Takto bych to nerikal. Zalezi na pouziti:
IBM ma mensi hustotu dat => lepsi seekovani, mensi rychlost blokoveho prenosu.
Maxtor D740X-6L je tak nekde mezi, seekovani rychlejsi nez Seagate.
Segate baracuda ma pomalejsi seekovani, ale rychlejsi blokovy prenos. Prumerne
na beznou praci a na praci nad filesystemem je rychlejsi Maxtor nez Seagate.
  Tiche disky jsou s fluidnimi lozisky Maxtor a Seagate. IBM je priserne
urvany, hlavne ale ne sice silne ale neprijemne. Navic jejich teplotni
rekalibrace nebo smart ci co to je je proste odporny zvuk ob co asi 10 minut.
  WD nebrat, s IBM co se spolehlivosti tyce to udajne take neni zadna bomba
(a to se tyka v ruznych obmenach v ruznych seriich). Maxtor pribliz k uchu
a horizontalne s nim zasterchej nebo ho poloz na stranu a uslysis jak kvalitne
parkuje hlavy... Teda je mi lito ho rozdelavat ale zvuk je presne jako
s nezaparkovanyma hlavama tak nevim cim to je. Delaji mi to vsechny. Opatrnosti
neni nikdy na zbyt, dobre je take kupovat si disk se sudym poctem hlav, tedy
napr. 40 nebo 80GB.
  Seagate ma fluidni loziska, maxtor take ale pozor, pouze ty oznacene napr.
jako D740X-6L80L4; pokud je to 6L80J4 je to s kulickovyma. rozdil je sice jen
pouhopouhe 3 dB, ale vyhody versus nevyhody jsou jasne: fluidni maji tizsi
chod, vetsi zivotnost, dele ale dobihaji (pozor na to v suplicich), hure snasi
vychileni z osy pokud bezi. Fluidni maji mensi vibrace, i tichy disk
s kulickovymi lozisky muze jecet pokud lezi na nejakem plechu a rezonuje.

  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz