CBQ, prakticky priklad

Pondělí Květen 6 13:20:24 CEST 2002

novogear na novogear.cz wrote:

> POZOR my jsme dva -
> ja Ondrej Prokop mam 96k
> Zdenek Horak ten ma 64k - resi v podstate ten samy problem

	'-) omlouvam se vsem zainteresovanym, nachytali jste mne na
hruskach...:-)

> To co chce Ondrej Prokop
>
> - ---- A ----- B ---- C,D,E
>
> A je router poskytovatele
> B je router Vas
> C,D,E jsou stanice klientu
> Linka ma kapacitu 96k

	Fine, tak misto 64 -> 96, misto 20 -> 32... jinak to zustava...

> Ja chci aby C, D,E,,, atd. mely narok na 32k, s tim ze pokud bude
> volnych zbylych 64k, muzou tuto kapacitu vyuzit. Jinak
> pocitacu v siti s pristupem na internet je cca 20, ale nestava se
> se by ve stejnou dobu stahovalo vice nez 3 pocitace.

	Nelze. Musite pasmo rozdelit na VSECHNY pocitace s tim, ze si budou
navzajem pujcovat => kazdy ma minimalni 'garantovane' pasmo... - to
omezeni totiz nedelate na 3 pocitace, ale na konkretni 3 pocitace.
Urcity vyznam by melo rozdeleni pocitacu do 3 skupin (pripade akorat
patricne filtry.. /sbin/tc filter...) a pasmo rozdelovat mezi 3 skupiny.
Ovsem upozornuji, ze pokud jeden ze skupiny pujde stahovat, pri tomto
bandwidth ostatni stoji...

> volna kapacita tak zbytek, protoze rozdelovat 96k na 20PC
> je asi blbost, kdyz jak jsem jiz vyse uvedl, na internet
> pristupuji soucasne 3 pocitace.

	Jak jsem psal vyse, neni, omezujete se per stroj ne per cosi co nelze
exaktne specifikovat...