Grabovanie obrazu pod linuxom

Michal Cihar cihar na email.cz
Pondělí Květen 6 14:49:59 CEST 2002

Zdravim

> 1.  kartu na grabovanie video-sekvencii (karta s video IN/OUT)
>  pripadne s TV-tunerom (nie je podmienka
> na to chcel by som vyuzit tuner z videorekorderu).

jakakoliv karta s cipem bt8[47]8 funguje celkem bez problemu

> 2. software na grabovanie pod linuxom k tejto karte

Je toho celkem dost, tady je par veci ktere pouzivam:
graficke: dvr, avicap (soucast avifile),
prikazova radka: mencoder (soucast mplayera)

je toho urcite vic, ale jsem linej vsechno zkouset ;-)

> So spracovanim videa som pod m$ pokrocili,
> na linuxe nemam skusenosti.

Co ja vim existuji minimalne 2 programy, ale moc o nich nevim, protoze k
editaci videa jsem se este nedopracoval...
bcast2000 - pod GPL, pak autor zastavil vyvoj kuli nejakym patentum, myslim
ze vyvoj pokracuje nekde na sourceforge
MainActor - komercni, je ke stazeni demo

Dalsi vec kterou jsem objevil celkem nedavno je avidemux (nebo nejak
podobne), coz by casem melo umet neco podobneho jako virtualdub pod win,
ale je to v dost ranem stadiu vyvoje.

Vsechny programy se (aspon doufam) daji najit na freshmeatu/googlu, jestli
nahodou ne tak si asi blbe pamatuju jmeno ;-)

S pozdravem
        Michal Cihar