Re: Grabovanie obrazu pod linuxom

Oak Oak.brno na seznam.cz
Pondělí Květen 6 15:15:25 CEST 2002

Dne 6. květen 2002, <Blasko na vuje.sk> napsal:

> Cokolvek z BT8x8 chipom vid. ABClinuxu.cz

Souhlasím, jedině na tomto čipu. Jinak si řeknete o
problémy, a to nejen v Linuxu.

> To ti neporadim ale  je nieco ako btgrab alebo tak nieco ale skus najst cez google

Grabovat se dá přímo v XawTV; pokud použijete MJPEG
kompresi, docílíte poměrně optimálního zmenšení
souboru při malé zátěži HW. Výsledek pak můžete přibližně
o 2/3 zmenšit převedením do DivX.

Já jsem si oblíbil AviFile, což je balík asi 8-mi programů
(některé z nich bývají v distribucích linuxu /aviplay/, ale
pokud chcete grabovat, pak musíte nainstalovat celej balík
z http://divx.euro.ru/. Obsahuje všechny běžné video kodeky
i vlastní kodeky DivX (prý lepší než originály) a tyto
aplikace:
 avicap - GUI aplikace jež umožňuje grabování do všech
          přístupných kodeků.
 avirecompress - aplikace trochu podobná Virtual Dubu se
          shodným účelem. Opět platí to, že umí pracovat
          se všemi přístupnými formáty, včetně třeba různých
          DivX
 aviplay - přehrává nagrabovaný AVI
 avitest
 avibench
 ...atd.
Umožňuje přizpůsobit grabovací/přehrávací algoritmy výkonu
a druhu (typ procesoru, velikost RAM,...) Vašeho HW, což
jsem ale zatím nijak nezkoumal. Některé aplikace (hlavně
benchmarky a testy) jsou jen shellové.

Pokud znáte MPlayera, vězte že jde skompilovat tak, aby
obsahoval i MEncoder, který umí grabovat i ze standartních
BT8X8 karet. Je to asi velmi dobrý SW, žel MEncoder se mi
rozjet nepodařilo. Kromě všech běžných formátů umí pracovat
i s Nuppel soubory.

Další balík je NuppelVideo, který obsahuje aplikace jako:
 nuvrec - grabování do *.nuv
 nuvplay - přehrávání *.nuv
 nuvedit - stříhání *.nuv
 nuv2vbr - export z *.nuv do *.vbr
 nuv2mpg - export z *.nuv do *.mpg
 nuv2divx - export z *.nuv do formátu DivX
Formát nuv je optimalizovaný pro grabování, a i já jsem
byl velmi spokojený s výsledky. Navíc ho lze i jednoduše
stříhat. Ale nerozjel jsem (nezkompilovatelnost zdrojáků
a absence těchto programů v rpm balíku NuppelVidea)
export do běžných formátů jako MPEG nebo DivX a tak jsem
od tohoto upustil.
http://mars.tuwien.ac.at/~roman/nuppelvideo/

bcast se mi jeví jako velmi složitej, u mě jaksi nefunkční
ani z originálního balíku mé distribuce a navíc záhadnej
program. Je určen asi jen pro profíky (řídit ponorku je
podle mě jednodušší).

Existuje i program bttvgrab pro příkazovou řádku a grabování
bez toho, aby jste viděl obraz, neboť nedovoluje jiné aplikaci
aby zároveň používala zařízení /dev/video0 (můžete si pustit
zvuk, :-). Jen pro silný povahy, ale velmi rychlý.

MainActor je jak je naznačeno komerční SW, a tak Vám při
grabování do obrazu přidá nápis přes celou obrazovku, což
se Vám líbit asi nebude a kupovat ho za drahý $ asi taky
nebudete...

Takže Vám doporučuji Avifile, měl by Vás po všech stránkách
uspokojit. Navíc to je i skvělý přehrávač filmů, umí i
titulky. Narozdíl od MPlayeru nemá u DivXů problém se
synchronizací obrazu a zvuku.

Zdraví,

Oak

> GPL bcast2000
> komercny MainActor (dufam ze to pisem spravne)

Reklama:
Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam.cz