LPT port a pruchozi zarizeni

Blasko na vuje.sk Blasko na vuje.sk
Úterý Květen 7 08:56:09 CEST 2002

> V tom pripade datove vodice paralelne (ala parazit), protoze predpokladam
> jednosmerny provoz. A kdyby tiskarna chtela neco vracet, at si to s radicem portu
> dohodne sama.

To ide i cez prepinac navyse si tym usetrite par problemou. iked to co som zatial rozobral a reverzne ziskal zapojenie (hold do ameriky sa uz nemozem ist pozriet) bolo povedsinou ala parazit.

> Ridici signaly budu muset prerusovat (do tiskarny), resp. multiplexovat (do PC).

a ako bi si si to presne predstravoval?

> Signal SELECT PRINTER (pin 17,  , resp. bit c. 3 z Control portu) ma toto oznaceni jen
> v SPP rezimu. V EPP ma oznaceni "Adress strobe" a uplne jiny vyznam. Ale z popisu
> by melo logicky ovladat tiskarnu.

Tak si to dobre pametam len nazvy som mal popletene.

>  Na vstupu je signal SELECT (pin 13, bit c. 4 Status registru), ktery udava, ze tiskarna je ve stavu off-line a nemuze
> tisknout. Logicky by podobne pojmenovany vystupni signal mohl tiskarnu uvadet do stavu off-line, ale nikdy
> jsem to nevidel takto pouzite...

HWBook tvrdi:

nSelectIn: Low in ECP mode

nic viac nic menej. technicky popis vyvodou v ECP mode je napriklad tu: http://www.hardwarebook.net/connector/parallel/parallelecp_tech.html
ale nic moc tam popisane nieje.
nieco som nasiel i tu:
http://home.clear.net.nz/pages/kheidens/ppmfaq/khppmfaq.htm
navyse su tam dalsie odkazy. jeden nesiel a druhy ma presmeroval na vcelku obstojnu stranku
tu je tiez dost informacii:
http://www.fapo.com/ieee1284.htm

> Asi se vyuzije na vyber.

podla toho co som cital tak pokial nieje nastaveny tak printer neakceptuje data na zbernici takze je to to co potrebujes.

> Jenze ja nechci lp nejak znasilnovat. Me zajima jeho obvykle chovani - tj. na pocitaci
> bezi tiskovy demon, ktery to co prezvyka vyplivne na LPT portu a tiskarna to hodi na
> papir. A rad bych na teto obvykle konfiguraci provozoval zarizeni, ktere neovlivni tisk a
> kuli nemuz nebude potreba zasahovat do obvyklych tiskovych procedur.

No tu si myslim ze sa ti pobiju pri pristupe na /dev/lpt. neznasil nis ho len mu ako dev das svoju SW prepinac. rovnako ako to robi ovladac mysi pre X server.

> To tedy znamena, ze po kazdem znaku ? Resp. pokazde, kdyz se tisk znaku jeste
> nedokoncil je mozne prevzit port ? Uf, to mi pripada trochu divoke. Ale nakonec proc ne..

ved je to znakove zariadenie. a prebrat port mozes vzdy po potvrdeni znaku. len mam dojem ze niektore starsie tlaciarne mozu select ignorovat ved komu bi boli dane data ked nie jej?

> To opravdu ne.

to som vedel. ale raz ktomu dojde ked vam dojdu porty (ako mne) a uz nebudete moct dalsie pridat.