SuSE, Debian, FreeBSD

Ondrej Tuma konference na tsystemsweb.cz
Úterý Květen 7 11:46:36 CEST 2002

Zdravim

On Tue, May 07, 2002 at 05:15:34AM +0200, n_petr na seznam.cz wrote:
> Přepoklady: Nejsem programátor (ale sem tam do něčeho dloubnu), nejsem
> netadmin a asi nebudu (o net se lehce zajímám)
Mate vytecne predpoklady stat se dobrym unixe-like userem

> 1) Mám zůstat nadosmrti u SuSE ?
Zalezi ciste na Vas, ale co se me tyce, pokud to jde obcas si vyzkousim
nejakou jinou ditribuci a porovnavam, ve vysledku totiz obcas pouziju
distribuci jinou, jenom pro jeji specificke vlastnosti.

vedle debianu, ktery jediny neznam, bohuzel, bych doporucil nejen
mandrake ale i redhat, slackware prip dalsi... kazda distribuce je
zkutecne unikatni

> 3) Má cenu pro mě zkoušet FreeBSD, když ho chci jako desktopový systém pro
> mě domů ? Něco jsem hledal na netu, ale zatím si myslím, že FreeBSD je
> hlavně na servery a tudíž pro mě je k ničemu. Navíc pro něho bude asi daleko
> horší podpora softwaru než pro linux. A nebo je FreeBSD ještě mocnější než
> linux (hlavně aby bylo user friendly) ?
FreeBSD momentalne na notebooku nemam, jenom proto ze mam mensi problem
s diskem, ktery je vetsi nez umi bios coz se freebsdcku nelibi, ale jinak
sem na mensim disku provozoval fbsd s daleko lepsimy vysledky nez z
linuxem, konkretne redhatem, co se softu tyce, je ho valne mnozstvi, a
cokoli znamejsiho je portovano i pro bsd systemy, a pokud ne tak bsd ma
velice kvalitni emulator, ktery obcas funguje lepe nez samotny linux.

> Jak je to s příkazy a syntaxí - ten kdo umí v Linuxu umí tím pádem i ve
> FreeBSD nebo se jedná opět o něco zcela jiného ?
ne tak docela, rada veci je stejnych, rada podobnych, nektere jsou jine,
zalezi na tom jak moc se dostanete do spravy systemu. Ten nejvetsi
rozdil je asi v tom ze jadro je odlisne a vetsina zarizeni se jinak
nazyva, ale me to porblemy nedelalo, ba naopak fbsd se mi zda
prehlednejsi

--
Linux, the operation system from the top of the world.       Ondrej Tuma
privat: ondra.tu na tsystemsweb.cz    konference: konference na tsystemsweb.cz