Casopis o linuxu - jedine na CD?

Martin Sanda martin.sanda na balustrada.cz
Úterý Květen 7 15:38:23 CEST 2002

=:> Myslím, ze tu vacsina (vratane mna :-)) hovori o niecom, s cim
=:> nema moc skusenosti. Neverim tomu, ze je mozne nieco
=:> podobneho v dnesnych casoch urobit na komercnom zaklade
=:> (t.j. bez casu venovaneho tomu "zadarmo") a ziskove.

S vydáváním časopisu mám trochu zkušenost, protože už tři roky sedím v
redakční radě jednoho tištěného časopisu (nic o počítačích :o) a od začátku
roku dělám i redakční práci, tzn rozhovory, definitivní výběr článků, krácení
a úprava příspěvků atd.
Ten časopis vychází v počtu 1800 výtisků, formát A5, má 32 ČB stran plus
barevnou obálku. Vychází desetkrát ročně. Předplatný na rok je 240 Kč.
Podílí se na něm určitej okruh autorů, redakční rada v počtu 10 lidí, jedna
paní dělá grafickou úpravu sazbu etc, ta to dělá na plnej úvazek, pak je tu
paní, která dělá jazykovou korekturu cca 15 - 20 hodin práce měsíčně. Kromě
toho moje práce cca 30 - 50 hodin práce měsíčně, někdy i víc, těžko se to
počítá, protože to je práce po večerech. Ten časopis se ekonomicky drží nad
vodou jenom díky tomu, že je částečně dotovanej.
Nevím, o kolik levnější by bylo vydávat to na CD, ale mám pocit, že by to
nebyl zase až tak převratnej rozdíl.

Zvažte taky to, že je opravdu strašně obtížný získat stálý a přitom kvalitní
autory článků. Z vlastní zkušenosti vím, že hodně lidí je schopno hodně
slíbit, horší je to s realizací. Vůbec není snadný pravidelně vytvořit
kvalitní, vyváženej, čtivej, pestrej etc obsah. Taky takovou práci nedokáže
dělat každej, chce to trochu talentu a hodně zkušeností.

Nechci vás nijak odrazovat, ale fakt to promyslete. Nadšení je hezká věc,
ale sama o sobě nestačí...

S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda
http://www.balustrada.cz