Gnuplot a hladke krivky (shrnuti)

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Květen 9 12:39:33 CEST 2002

Ne. Bohuzel nikdo nepochopil, o co mi jde. Nicmene uz jsem se ujistil, ze
to co pozaduju gnuplot neumi, tak napisu alespon male shrnuti.

gnuplot umi v konecnem dusledku POUZE 2 veci (mluvim o 2D grafech).

1) nakreslit body
2) nakreslit lomenou caru

Nadale se zabyvame bodem 2. Pokud mame napr. data (x <tab> y na radku) v
souboru neco.dat, napiseme plot "neco.dat" with lines a vysledek je dle
ocekavani.

Pokud chceme nakreslit funkci, nejprve se vypocitaji souradnice nekolika
jejich bodu (kolika, to udava samples) a pak se opet udela lomena cara).

Funkce mohou vzniknout 2 zpusoby:

a) zadany vzorec (pripadne s dopocitanymi koeficienty pomoci fit)
b) smooth pouzite na data

Tedy plot "neco.dat" with lines pospojuje body useckami, nezavisle na
samples. plot "neco.dat" smooth csplines with lines (posledni with lines
je defaultni a muze se vynechat) nejprve vypocte prislusne spliny a
sestavi tak funkci, vypocte hodnoty teto funkce v tolika bodech, na
kolik je nastaveno samples, a pak nakresli lomenou caru.

Ja jsem chtel, aby gnuplot krome kresleni bodu a lomenych car umel i
skutecne do eps ci svg dat hladke krivky. To ovsem v soucasne verzi
neumi. Cary maji tu vyhodu, ze je program zpracovavajici ten vystup
rychleji zpracuje. Pri nastavenem rozumne vysokem samples jsou krivky
na pohled perfektne hladke, takze to neni na ukor funkcnosti.

-- Honza Houstek