Yamaha OPL3Sax a TNT2 M64

Josef Stengl cedrik na students.zcu.cz
Čtvrtek Květen 9 17:22:39 CEST 2002

Ahoj,
Sice jeste nemam naistalovany MDK 8.2 (cdromka prohlasila ze odmita dalsi spolecnou spolupraci,
mrska. Za trest ji vykazu z pocitace :-), ale ja  to vyresil se na MDK 8.1 se zvukovkou tak, ze jsem
vyhodil ALSA drivery (nejake balicky ALSA) a prekompiloval jsem si jadro s ovladaci na Yamahu.
Popis je v:
/usr/src/linux/Documentation/sound/OPL3-SA2.
Nejsem si jist, jestli uz nejsou v jadre zdistribuce zkompilovane moduly, ale predpokladam ze asi ne
(kvuli ALSE). Je docela vhode prelozit je do modulu, me se to jinak nepovedlo rozbehat (ne ze bych to
zkousel vic nez jednou). Kdyz bydes mit obsazene porty, ktere si nastavis (me se to stalo, kdyz jsem
menil mainboard a zvukovka se odmitala posusnost), tak zkus jine. Porty na kterych zvukovka posloucha
zjistis v /proc/isapnp.

ja mam
Jadro: (z pohledu menucongif nebo xconfig)
Plug and Play Configuration->ISA Plug and Play support <y>
Sound->Sound card support <y>
     ->oss sound modules <y>
     ->Microsoft Sound system suport <m>
     ->MPU-401 support (NOT for SB16) <m>
     ->PSS (AD1848, ADSP-2115, ESC614) support <m>
     ->Yamaha FM synthesizer (YM3812/OPL-3) support <m>
     ->Yamaha OPL3-SA2 and SA3 based PnP cards <m>

soubor /etc/isapnp.conf (je to popsano v dokumentaci)
Trosku jsem ho zkratil, doufam ze ne moc

(READPORT 0x0273)
(ISOLATE PRESERVE)
(IDENTIFY *)
(VERBOSITY 2)
(CONFLICT (IO FATAL)(IRQ FATAL)(DMA FATAL)(MEM FATAL)) # or WARNING

(CONFIGURE YMH0020/-1 (LD 0

  (IO 0 (SIZE 16) (BASE 0x0220))
  (IO 1 (SIZE 8) (BASE 0x0530))
  (IO 2 (SIZE 4) (BASE 0x0388))
  (IO 3 (SIZE 2) (BASE 0x0330))
  (IO 4 (SIZE 2) (BASE 0x0370))
  (INT 0 (IRQ 5 (MODE +E)))
  (DMA 0 (CHANNEL 0))
  (DMA 1 (CHANNEL 5))

 (NAME "YMH0020/-1[0]{OPL3-SAX Sound Board}")
  (ACT Y)
))
(CONFIGURE YMH0020/-1 (LD 1
 (NAME "YMH0020/-1[1]{OPL3-SAX Sound Board}")
  (ACT Y)
))
(WAITFORKEY)

soubor /etc/modules.conf

#Sound
alias sound-slot-0 opl3sa2
options opl3sa2 io=0x370 mss_io=0x530 mpu_io=0x330 irq=7 dma=0 dma2=5 ymode=3
options opl3 io=0x388

Jeste snad musis naistalovany balik isapnptools-nejakydrobny (alespon ja ho mam)
Pri bootu vypisuji moduly nejake hlasky v tom smyslu ze nemohou
pristupovat na porty zvukovky, ale uzpesne je ignoruji a karta funguje.

Ovladace od Nvidie jsem kompiloval pouze na stabilnich jadrech, na jadrech z distribuce jsem to
nezkousel nebo si to jiz nepamatuji (uz tu kartu nemam). Jestli budes kompilovat jadro, tak to zkus s
nejakou stabilni verzi jadra (ne z distribuce).

cedrik