Jak v bash-i nacit soubor do pameti nebo jak ho zpracovat po radcich?

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pátek Květen 10 09:36:38 CEST 2002

Radeji jsem poopravil subjekt v predchozim mailu, aby lepe vystihoval
otazku.

Chci se zeptat, jestli nevite jak se resi takova obecnejsi vec.

Chci nacitat vice udaju z konfiguracniho souboru. Nejprve jsem to resil
pomoci grep a sed a vysledek si zapisoval do ENV promenne. To nacitani
je komplikovanejsi, jelikoz to rekurzivne vyhodnocuje nastaveni
promennych z jiz existujicich promennych. Pri vetsim poctu promennych to
ale jiz zacina byt pomale.

Tak me napadlo, nacist cely konfiguracni soubor do pameti a potom s nim
pracovat, coz neni napr. v perlu problem, ale chci to cele resit pouze v
shellu (tj. bash pripadne sed, grep, ...). Ale nevim jestli to vubec
jde.

Dale me napadlo nacist jednotlive radky do pole (ktere ma bash2), ale
nemohu prijit na to, jak to udelat elegantne.(urcite by to slo pomoci
head ci tail nacitat po jednotlivych radcich, ale chtel bych to dokazat
v ramci jednouho otevreni souboru). Jde to vubec. Neznate na to nejakou
fintu? Jak se takoveto veci resi? Jde to jinak nez prechodem na lepsi
programovaci jazyk (napr. perl)?

Predstavoval bych si neco nasledujiciho (pozor toto je pseudo shel kod):

i=0
while [ getline != EOF ] ; do
   LINE[$i]=$line
done