Samba vs. Win2k Proffessional SP2

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Pátek Květen 10 12:49:49 CEST 2002


	Zdravim,

	necht existuje Linux server (2xPentium 133, Krnl 2.2.20) se sambou
(novejsi snad krome CVS neni):
[root na server samba]# rpm -qa|grep samba
samba-2.2.3a-20020206

	Na tomto serveru jsem zacal (zrejme po upgrade ze Samby 2.0.X, X < 10,
Samba 2.2. proto, ze je oznacena jako Win2k ready, rada 2.0 tento status
nema) mit caste problemy. Bohuzel jine stanice jiz nevlastnime a pokud
pripojime do site jiny pocitac (napr. jiny OS), zavada se neprojevi.
Projevuje se vsak pravidelne pri rutinni praci. Problem v LOGu
patricneho uzivatele vypada zpravidla nejak takto:

[2002/05/10 12:19:31, 0] smbd/oplock.c:oplock_break(758)
  oplock_break: receive_smb error (Úspěch)
  oplock_break failed for file
Dokumenty/Matrice/Obalky/pravidelne/Twinsoft.doc (dev = 804, inode =
96858, file_id = 145).
[2002/05/10 12:19:31, 0] smbd/oplock.c:oplock_break(843)
  oplock_break: client failure in break - shutting down this smbd.
[2002/05/10 12:20:24, 0] smbd/oplock.c:oplock_break(758)
  oplock_break: receive_smb error (Úspěch)
  oplock_break failed for file
Dokumenty/Matrice/Obalky/pravidelne/Twinsoft.doc (dev = 804, inode =
96858, file_id = 1).
[2002/05/10 12:20:24, 0] smbd/oplock.c:oplock_break(843)
  oplock_break: client failure in break - shutting down this smbd.

	Nepravidelne a u ruznych souboru samozrejme. Problem soubezneho
pristupu neni relevantni. Na stanici se tento stav projevil tim, ze
soubor se oteviral 2 minuty a nakonec uzivatel zaznamenal uspech.
Nicmene dokud jsem do smb.conf nedal 'oplock break wait time = 10',
koncilo to VZDY tak, ze klient prisel o konexi k serveru (vsechny
namapovane jednotky) a pripojit se mohl bud po urcite blize
nedefinovatelne dobe nebo po restartu pocitace.

	Muze mi nekdo poradit, kde hledat chybu ci jak ji odstranit. Uvedeny
file-server je v provozu nekolik let a problemy se zacaly objevovat  az
v poslednich nekolika mesicich a je to cim dal castejsi...

PS: Uvedeny problem se objevuje pouze u nas, u vsech zakazniku bezi
velmi podobne konfigurace, prostredi OS je znacne heterogenni a nikde
jsem podobne problemy za celou dobu nezaznamenal.

-----------------------------------------------------------------------
Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                 FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, Intranet / Internet          Sokolova 67, 619 00 Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz             Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz      Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/               E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz
-----------------------------------------------------------------------


Další informace o konferenci Linux