Nenabehne X-server

OldFrog oldfrog na volny.cz
Sobota Květen 11 03:30:19 CEST 2002

>Spustil jsem Xconfigurator, protoze jsem se chtel podivat, co mam nastaveno spatne na graficke karte, ze mne jedou vsechny graficky narocnejsi aplikace pomalu (3D aplikace). Vybral jsem nektere polozky a spustil test. Dostal jsem zpravu o chybe a tak jsem se rozhodl operaci Prerusit. Pote jsem se pokusil spustit startx. To se mi ale nepovedlo a obdrzel jsem chybove hlaseni + vypis XFree86.0.log, ktery prikladam.

Konfigurace X-window se nacita ze souboru /etc/X11/XF86Config
Tento soubor si pred kazdou zmenou zazalohujte. XConfigurator by
to mel udelat i za Vas, pokuste se najit zalozni soubor, pravdepodobne
v adresari /etc/X11. Uvedena hlaska se pravdepodobne tyka mysi,
za to zodpovida sekce InputDevice v XF86Config, napr. moje:

Section "InputDevice"
 Driver    "mouse"
 Identifier    "Mouse[1]"
 Option    "Device"    "/dev/pointer0"
 Option    "InputFashion"      "Mouse"
 Option    "Name"      "Autodetection"
 Option    "Protocol"      "microsoft"
 Option    "Vendor"    "Sysp"
EndSection

System X muze nastarovat i bez mysi pomoci prikazu

X -allowMouseOpenFail

pokud Vam X najede - ovsem bez manazera oken - vite na cem jste.
Zpet se dostanete pomoci CTRL+ALT+BACKSPACE.

Osvedcena metoda jak se z Vasi situace dostat  je utilita

xf86config4

ktera umozni z textove konzole nastavit X aniz byste musel
detailne znat strukturu konfiguraku XF86Config. Co se tyce
ovladacu ke kartam NVIDIA, doporucuji stahnout nejnovejsi
verze z www.nvidia.com, karty jsou pod linuxem velmi dobre
podorovane a moje GeForce2 mi v linuxu jede asi 2x rychleji
nez ve Windows 8-).

Podotykam, ze predpokladam XFree86 Version 4.0.2. Verzi
zjistite pomoci

X -version

Zdravim,
OldFrog.