Jak pracovat s pameti s shellu?

Neděle Květen 12 21:01:27 CEST 2002

On 10 May 2002, Pavel Lisy wrote:

> [...]
[...]
> Toto znam, ale nejak se mi nelibilo, ze pokud do toho konfiguraku nekdo
> napise prikaz, tak ho to provede. Chtel jsem to obejit vlastnim
> parsovanim s pripadnym vyhazenim takovychto pokusu.

Tedy myslim, ze snaha zpracovavat neduveryhodne vstupy v shellu a jeste
je navic pouzivat jako konfiguraky je dost naivni. Tedy ono samozrejme
lze nejakou tu smycku while-read udelat, ale pokud ma clovek zabranit,
aby se tam nedal podstrcit zadny "spatny" znak, je chuze po pekne uzkem
a vratkem prkne.

Osobne si myslim, ze prikaz source (.) je na konfigurovani shellovych
skriptu celkem dobra vec. Navic se to da vylepsit o to, ze se misto
direktiv typu "A=1" budou psat direktivy "a 1", kde a bude nejaka
predem definovana funkce, ktera muze provadet i mene trivialni akce.
A moznost vkladat libovolne prikazy muze byt nekdy i velka vyhoda,
protoze to pak umoznuje napr. nektere konfiguracni parametry vypocitat,
interpretovat casti konfiguraku podminene atd., aniz by se musel pro
podobne akce ad hoc rozsirovat aparat analyzujici ten konfiguracni soubor.