jak vytvorit linux na 2 disketach?

OldFrog oldfrog na volny.cz
Pondělí Květen 13 02:43:45 CEST 2002

Existuji tri cesty, kazda distribuce
linuxu pouziva jinou metodu:

1) disketa bez souboroveho systemu
2) disketa se souborovym systemem
3) boot z jineho DOS - loadlin.exe

Ad 1)

Zkompilovat jadro, zapsat pomoci dd na disketu, vytvorit
obraz initrd, komprimovat, pomoci dd zapsat na disketu,
uizitim rdev nastavit spravny boot, root, initrd. Low-level
zpusob, lepsi vyuziti mista na diskete, obtizna upravitelnost.

Ad 2)

Formatovat disketu, nakopirovat tam jadro, knihovny, lilo,
initrd, nastavit lilo a asi chrootem spustit lilo - zapise se MBR.
Simulace situace na realnem pevnem disku, vejit se na disketu
da docela praci. Naproti tomu se pozdeji disketa lepe upravuje.

Ad 3)

Vytvorit jadro, initrd a spoustet pomoci loadlin.exe z DOSu.
Jednoduche, operativni, modifikovatelne (muj nazor), lze pouzit
i na objemna data - je-li obraz umisten na pevnem disku nebo
jednotce ZIP.

Ve vsech pripadech muze byt rootem i ramdisk, takze se dalsi beh
minilinuxu obejde bez disku/diskety. Pripady se lisi zpusobem bootu,
vzdy vsak zahrnuji tri hlavni pripravne kroky:

A) Kompilaci jadra nebo pouziti jiz existujiciho.
B) Tvorbu root souboroveho systemu, s vyhodou jako initrd image.
C) Nastaveni zavadece - bud lilo, grub, nebo loadlin.

O kterou cast Vam v otazce slo?  Stale uplne nerozumim ucelu diskety,
zalozni start?, minilinux pro kontrolu disku?, pro tvorbu image root
oddilu??
Co minite pojmem "partition image"?

Osobne pouzivam jako prirucni nezavisly linux do kapsy SuSE CD-livesystem,
kde mam skoro vse, co mohu kdy potrebovat a klidne jej spustim kdekoli.
Upravovat jiz existujici rescue diskety je mozne, ke studijnim ucelum
doporucuji
napr. Redhat 6.2 (?) obraz diskety. Dobry popis jsem nalezl v HOWTO, ktere
se jmenovalo myslim nejak jako "boot-linux-HOWTO" a bylo zahrnuto do RH
nebo SuSE distribuce. Doporucuji man initrd, man lilo, dokumentaci k
loadlinu.

Dobrou noc,
OldFrog.